Seurakuntalaisten syntymäpäivien muistaminen

Kaikenikäisten syntymäpäivät muistuttavat arvokkaasta Luojan lahjasta, elämästä. Syntymäpäivä on kiitoksen ja ilon päivä. Seurakunta muistaa sekä nuoria että iäkkäitä jäseniään syntymäpäivän merkeissä.

1-4 vuotta täyttäville jäsenille lähetämme onnittelukortin.

5-vuotiaille järjestämme yhteiset syntymäpäiväjuhlat, johon kutsumme synttärisankarin oman perheensä kanssa. Henkilökohtainen kutsu saapuu kotiin postitse.

Vuosittain järjestämme myös kymppisynttärit pyöreät 10 vuotta täyttäville seurakuntalaisille. Henkilökohtainen kutsu näihinkin juhliin lähetetään postitse.

70 ja 80 vuotta täyttäville seurakunnan jäsenille järjestämme yhteiset syntymäpäiväjuhlat, joihin kutsumme kotiin postitettavalla kutsulla.

75-, 85- ja 90-vuotiaille sekä siitä eteenpäin vuosittain lähetämme syntymäpäiväkortin, jossa on yhteystiedot, mihin voi ottaa yhteyttä, jos toivoo seurakunnan edustajan vierailua.

Vierailija on usein joku papeista, mutta myös muut työntekijät käyvät onnittelemassa. Seurakunnan työntekijän voi kutsua käymään, vaikka ei järjestäisikään varsinaisia juhlia. On mahdollista kutsua hänet aivan tarkoituksella jonain muuna päivänä kuin muut vieraat. Rauhallinen rupattelukin sujuu silloin ehkä paremmin kuin juhlan keskellä. Vierailuun ei tarvita valmisteluja, kohtaaminen on tärkeintä. Monet juhlivat ymmärrettävistä syistä nykyään lauantaisin. Pappien töiden takia juhlaan ehtiminen toivottuna aikana juuri lauantaina saattaa olla hankalaa. Kotiseurakunnan onnittelijaa voi kutsua muihinkin syntymäpäiväjuhliin - eikä tarvitse edes täyttää pyöreitä!

Onnittelukäynnistä sopiaksesi ota yhteyttä seurakuntatoimistoon.

Seurakunta käy 90 vuotta täyttävien ja sitä vanhempien luona onnittelukäynnillä.
Vuoden 2015 4v-synttäreillä ohjelmassa oli näytelmä.