tyttö kolumbiassa

Lähetys- ja avustustyö

Tule mukaan tekemään lähetystyötä!

Voit lukea lisää lähetyksestä ja nimikkoläheteistä täältä.

Jos haluat neuloa lähetyksen hyväksi, voit tutustua neuleohjeisiin. Jos haluat neuloa jotain muuta kuin ohjeitten mukaisia käsitöitä, ota yhteyttä lähetys- ja aikuistyönsihteeriin.

Lähetyspiirit

Tervakosken seurakuntakeskuksen rippikoulusalissa kokoontuu 16.1.-21.5. lähetysompeluseura parittomien viikkojen tiistaisin klo 13-14.30. Kahvitarjoilu.

Lähetyskahvila Toivossa kokoontuu 11.1.-30.5 lähetyspiiri parillisten viikkojen torstaisin klo 13-14.30. Kahvitarjoilu.

Toivoa naisille -piiri

kokoontuu kuukauden viimeisenä maanantaina tammi-toukokuussa Turengin seurakuntakeskuksen kirjastohuoneessa klo 17.30. Tule mukaan rukoilemaan maailman naisille toivoa.

Toivoa naisille -toiminnan avulla halutaan murentaa käsitys, että naisella ei ole arvoa. Rukous on yksi tärkeimmistä asioista, joilla voi muuttaa naisten elämää.

Toiminta on osa medialähetysjärjestö TWR:n Women of Hope -työtä, joka sai alkunsa vuonna 1997. Hanna-rukouskalenteria käännetään tällä hetkellä 85 kielelle ja käytetään 126 maassa.

Noin 50 000 naista rukoilee kalenterin mukaisesti määrätyn aiheen puolesta määrättynä päivänä, niin että rukouksen aalto kiertää maailmaa 24 tuntia vuorokaudessa, seitsemänä päivänä viikossa. Samalla kalenteri välittää tietoa naisten tilanteesta eri puolilla maailmaa. Suomessa toimii yli 90 rukousryhmää.