Mihin otan yhteyttä?

• Haudanhoitoasiat hoidetaan seurakuntatoimistossa

• Hautapaikka-asiat hoidetaan hautausmaan toimistossa

• Papin, kanttorin ja tilojen varaukset mm. ristiäisiin, häihin ja hautajaisiin tehdään seurakuntatoimistossa

• Päivystävä pappi on Turengin seurakuntakeskuksessa tavattavissa arkisin ma-pe klo 9-12.  Puhelimitse yhteydenotot ma-ti ja to-pe klo 9-12  puh. 03 656950.

• Tilat, vuokraukset ja varaukset tehdään seurakuntatoimistossa (paitsi Rantalahtea ja sen torppaa koskevat varaukset, joihin ohjeet täällä)

Virkatodistukset ja sukuselvitykset

Virkatodistustilaukset ja sukuselvitykset tilataan tilaavirkatodistus.fi –palvelusta

Yksityishenkilö tarvitsee tunnistautumiseen verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Palvelua käyttävän yksityishenkilön tulee olla täysi-ikäinen henkilö, jolla on kotikunta Suomessa.

Yritys-/yhteisökäyttäjät tarvitsevat palvelun käyttämiseen organisaatioltaan valtuutuksen, joka tehdään suomi.fi –palvelussa.

Mikäli tilaaminen sähköisen palvelun kautta ei ole mahdollista, voit ottaa yhteyttä tilausasiassa Tampereen aluekeskusrekisteriin puhelimitse ma–pe klo 9.00–15.00 puh. 03 2190 700.

Aluekeskusrekisterin kaikki yhteystiedot löytyvät akrtampere.fi.

Sukututkimus

Sukututkimus on sukulaisuussuhteiden selvittämistä ja henkilöhistoriallista tutkimusta. Sukututkimuksen tärkeimpiä tietolähteitä ovat seurakuntien kirkonkirjat. Valtaosa seurakunnista on antanut yli sata vuotta vanhat kirkonkirjansa Kansallisarkiston säilytettäväksi.

Sukututkimus on eri asia kuin sukuselvitys, joka tarvitaan esim. perunkirjoitukseen. Lisätietoja sukututkimuksesta löydät Tampereen aluekeskusrekisterin nettisivuilta.

Tiedot sukututkimukseen tulee tilata kirjallisesti joko

• tilauslomakkeella tai
  • vapaamuotoisella kirjeellä os. Tampereen aluekeskusrekisteri, PL 226, 33101 Tampere.

Tietoja luovutetaan ainoastaan kirjallisesti. Sukututkimus on maksullista.

Virkatodistukset, sukuselvitykset ja sukututkimukset ovat maksullisia. Palveluiden hinnat löytyvät osoitteesta https://evl.fi/tietoa-kirkosta/tilaa-virkatodistus/virkatodistushinnasto

Janakkalan seurakunta

Juttilantie 2