Voimaa ikääntymiseen -verkosto aloittaa Janakkalassa

Väkeä koolla Turengin seurakuntakeskuksessa

Viime viikon tiistaina 22.8. oli Turengin seurakuntakeskuksessa koolla parinkymmentä henkilöä pohtimassa paikkakunnan vanhusten hyväksi tehtävää yhteistyötä. Mukana oli edustajia kunnasta, seurakunnasta, Oma Hämeestä ja erilaisista yhdistyksistä ja muista paikallisista toimijoista.

Tilaisuudessa muodostettiin Voimaa ikääntymiseen -verkosto, joka jatkossa kokoontuu säännöllisesti.

Tilaisuudessa suunniteltiin myös 1.-8.10. vietettävää vanhusten viikkoa, jonka vastuullinen järjestäjä on Janakkalan vanhusneuvosto. Seurakunta on viikossa mukana järjestämällä Yhes Ollaan-päivän Tervakoskella, Varttuneen väen syystreffit Rantalahdessa ja vanhusten kirkkopyhän Pyhän Laurin kirkossa.

Ritva Voivala
Ritva Voivala
diakoniatyöntekijä

Työskentelen Janakkalan seurakunnassa vanhustyön kolmivuotisessa kehittämisprojektissa 2023-2025.

Projektin tavoitteena on:

• Vanhusten kohtaaminen
  • Vanhusten yksinäisyyden vähentäminen
  • Vanhuksien hyvinvointia lisäävän vapaaehtoistyön kehittäminen ja koordinointi
  • Vanhusten hengellisen ja henkisen hyvinvoinnin edistäminen
  • Yhteydenpito ja yhteistyö paikkakunnan vanhustyöhön liittyvien toimijoiden kanssa, mukaan lukien järjestöt ja yhdistykset

Onko sinulla kehitysideoita?
Tehdäänkö yhteistyötä?