Perhejuhlat

Kirkonkellojen kutsu herkistää tunnelman suvun ja ystävien kokoontuessa yhteen. Pitkät perinteet ristiäisissä, konfirmaatiossa, häissä ja hautajaisissa jäsentävät elämänkaartamme ja muodostuvat elämämme käännekohdiksi ja vahvoiksi muistoiksi.

Pyhät toimitukset ovat osa Janakkalan seurakunnan jumalanpalveluselämää. Seurakunta tahtoo palvella evankeliumilla ja rukouksella ihmistä hänen elämäntilanteessaan, ja välittää siihen Jumalan siunauksen.

Kun kirkollinen toimitus tulee ajankohtaiseksi tai tarvitset lisätietoja, ota yhteyttä seurakuntatoimistoon.  Tilaisuuden tarkemmista yksityiskohdista sovitaan papin kanssa lähempänä toimitusta, mieluiten henkilökohtaisessa tapaamisessa. Omia toiveita saa ja kannattaa kertoa. Tapaaminen tarjoaa mahdollisuuden keskusteluun ja tutustumiseen samalla kun sovitaan käytännön järjestelyistä ja toimituksen kulusta.

Janakkalan seurakunnassa papit ovat sopineet toimitusvuoroista. Mikäli toimituksen toimittajaksi halutaan pappi, joka ei ole toimitusvuorossa, on asia hyvä sopia suoraan kyseisen papin kanssa seurakuntatoimistoon yhteydenoton jälkeen.

Jos pappi pyydetään oman seurakunnan ulkopuolelta, on kohtuullista sopia matkakustannusten korvauksista hänen kanssaan.