Janakkalan hautausmaata kiertää Laurinkaarre

Janakkalan seurakunta pyysi syys-lokakuun vaihteessa ehdotuksia hautausmaata kiertävän tien nimeksi. Viime viikon tiistaina Janakkalan kunnan tekninen lautakunta nimesi tien Laurinkaarteeksi.

Tien risteys Hakoistentiellä.

Tien nimi valittiin ehdotusten, joita tuli yli 100, joukosta. Ehdotuksissa huomioitiin sekä seurakunnan kyselylomakkeen että sosiaalisen median kautta tulleet ehdotukset. Valinta ei perustunut ehdotusten määrään, mutta ehdotuksia, joissa tiennimeksi toivottiin Lauria jollain loppuliitteellä oli eniten, 16. Seurakunnan ehdotuksen kunnalle teki yksimielisesti johtoryhmä.

Pyhän Laurin kirkolla sijaitseva tie, joka kaartaa hautausmaata on hyvin luontevaa nimetä Laurinkaarteeksi. Laurinkaarre on myös neutraali osoite hautausmaan kupeessa sijaitsevalle asuinkiinteistölle.

2023-10-25 08:47:52.0