Kesäkukkien hoito

Seurakunta hoitaa vain kukkia, jotka on lunastettu kesähoidon yhteydessä seurakunnalta. Kukkia ei myydä ilman kesä- tai määräaikaishoitoa.

Haudan pinnan hoito

kevät- ja syyssiivous (lehdet, risut, havut, vanhat hautakynttilät yms.), nurmikon lannoitus ja leikkaus, kivien ja kukkapesän ympäriltä trimmerillä siistiminen tai hiekkapinnan puhtaanapito eli irtoroskien ja rikkaruohojen poistaminen hiekkapinnasta sekä hiekan kuviointi.

Seurakunnan hoidossa olevilla reunakivellisillä haudoilla hiekkapinnan uusiminen ei kuulu hoito-sopimukseen..

Hautausmaan kastelu aloitetaan kesäkuun alkupuolella, kun sääolot sallivat sen.

Hiekkahaudan pinnan peruskunnostus

Hiekkahautaa ensimmäistä kertaa hoitoon otettaessa, tai jos hauta on ollut kauemmin kuin vuoden ilman seurakunnan hoitoa, peritään peruskunnostusmaksu, joka on 50 euroa/hautapaikka.

takaisin Haudanhoitomaksut -sivulle