Hautausmaat

Janakkalan hautausmaa sijaitsee Pyhän Laurin kirkolla Tarinmaalla, osoitteessa Hakoistentie 345.

Sankarihautausmaat sijaitsevat Pyhän Laurin kirkolla ja Tervakosken kirkolla, osoitteessa Kirkkotie 1.

Hautausmaan toimisto sijaitsee Tarinmaan seurakuntatalossa. Osoite on Hakoistentie 340.

Hautapaikka- ja hautamuistomerkkiasioissa ota yhteyttä seurakuntapuutarhuriin puh. 044 7656 996.

Hautauspalvelut

Hautaukseen liittyvät käytännön järjestelyt, varaukset yms. hoidetaan seurakuntatoimistossa

• siunausaika ja -paikka, sekä mahdollinen muistotilaisuuspaikka
  • papin ja kanttorin varaukset
  • haudan hoidosta sopiminen

Hautapaikka-asiat hoituvat hautausmaan toimistossa.

Ohjeet ja hinnastot

Hoitohinnasto 2024

Hautaukseen liittyvät maksut 2024

Hautamuistomerkkiohjeistus

Hautaustoimen ohjesääntö

Kuulutukset

Haudan hallinta-aika on päättynyt liitteessä mainituilla haudoilla vuosien 2022 tai 2023 loppuun mennessä. Lue kuulutus täältä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Viimeisimmän tiedotteen löydät täältä. (päivitetty 19.1.2024)

Kasteluvesi

Vettä on ympäri vuoden saatavilla ruumissuojan seinässä olevasta vesipisteestä.

Lyhdyt

Hautalyhtyjä saa säilyttää haudoilla 1.9.-31.5. välisenä aikana. Seurakunnan kesäksi poiskeräämät lyhdyt on viety hautausmaan varastohallin aidan viereen, rakennuksen eteläpuolelle. Varastohalli sijaitsee hautausmaan perällä, lähellä Turengin puoleista parkkipaikkaa. Lyhdyt on noudettavissa Pyhäinpäivään saakka, jonka jälkeen ne laitetaan metallinkeräykseen.

Haudoille tuotavat kynttilät

on hyvä käydä siistimässä pois haudoilta niiden palamisen jälkeen. Hautausmaalla on 3 jätekatosta, joista löytyy omat astiat bio-, seka-, metalli- ja SER-jätteille. Lisäksi hautausmaan käytävien varrella on jäteastioita bio- ja sekajätteille. Huomioittehan, että led-kynttilät ovat SER-jätettä.

Autolla ajo hautausmaalla on kielletty

Jos ajaminen on välttämätöntä, siihen pitää kysyä etukäteen lupa seurakuntapuutarhurilta.