Uurna-alueet

Hautausmaalla on kolme uurna-aluetta. Niiden lisäksi uurna voidaan haudata vanhaan sukuhautaan.

Uurnahauta-alue - Osasto 70

Uurnahauta-alue on otettu käyttöön vuonna 2005. Se sijaitsee hautausmaan eteläpuolella lähellä Kernaalantien puoleista parkkipaikkaa kiviaidan vieressä. Haudat sijaitsevat riveissä ja riviväleissä kasvaa matalakasvuista angervoa.

Uurnahautapaikka lunastetaan kerrallaan 25 vuodeksi. Yhteen uurnahautaan voidaan haudata yhdeksän uurnaa.

Hautauksen yhteydessä uudelle lunastetulle hautapaikalle sijoitetaan seurakunnan toimesta väliaikainen valkoinen risti. Omainen hankkii itse haudalle muistomerkin, jonka enimmäiskoko on 50 cm (korkeus) x 50 cm (leveys).

Hautauksen ja kiven saapumisen jälkeen haudalle tehdään peruskunnostus. Peruskunnostuksessa haudalle tehdään kukkapesä ja haudan ympäristö siistitään. Haudan voi hoitaa itse tai kesäkukkahoidon voi tilata seurakunnalta. Suurten, monivuotisten ja puuvartisten kasvien istuttaminen on kielletty, samoin kukkapaikan reunustaminen kivillä tai muulla hoitoa ja hautauksia vaikeuttavalla reunuksella.

Uurnalehto - Osasto 53

Uurnalehto sijaitsee hautausmaan pohjoisosassa, lähellä Turengin puoleista parkkipaikkaa ja ruumissuojaa.

Uurnalehdon muistelualueella on viisi kiskoilla varustettua muistelukiveä, joihin muistolaatat kiinnitetään. Muistolaatat lunastetaan seurakunnalta. Tilauksen perusteella seurakunta kaiverruttaa ja kiinnittää hautauksen jälkeen muistolaatat paasiin. Laattaan kaiverretaan vainajan etu- ja sukunimi sekä syntymä- ja kuolinaika.

Kukka- ja kynttilätervehdykset sijoitetaan muistokivien edessä oleviin telineisiin. Suosittelemme kertakäyttökynttilöitä ja leikkokukkia.

Uurnalehtohautauksessa hautaus voidaan suorittaa myös ilman uurnaa.

Muistolehto - Osasto 60

Muistolehto (Marianlehto) sijaitsee hautausmaan keskellä uusien arkkuhautaosastojen läheisyydessä. Alue on valmistunut vuonna 2005. Muistolehdon muistelupaikalla on kuvanveistäjä Anne-Elina Alhon tekemä 'Suojeleva Neitsyt Maria'-patsas.

Anonyymi muistolehto, jossa tuhka haudataan nurmialueelle. Yksittäisen vainajan tuhkan sijainti on vain hautausmaan ylläpitäjän tiedossa ja tuhkan kätkeminen tapahtuu omaisten poissa ollessa. Hautaaminen tapahtuu ainoastaan sulan maan aikana. Alueelle ei ole mahdollista saada muistolaattaa.

Muistelupaikan kivitasanteille voi tuoda kynttilä- ja kukkatervehdyksiä.

Muistolehtohautauksessa hautaus voidaan suorittaa myös ilman uurnaa.